søndag 7. desember 2014

En helt spesiell dag...

Vegard - bestevenn og "bror" - ved Eiriks grav...


Det nærmer seg nok en høytid. Den tredje julen uten Eirik. Så ufattelig mange gode minner er knyttet nettopp til denne tiden av året. Til julen, til tiden før jul ikke minst. Noe av det jeg kanskje husker aller best, var den årlige byggingen av SINTEFs spiselige byggverk - også kalt pepperkakehus. Jeg kan ennå høre Eiriks humrende latter da vi tradisjonen tro gikk gjennom byggforskriftene med tilhørende HMS reglement før oppstart.... Så fint vi hadde det.... <3

Allerede den først julen etter Eirik døde bestemte jeg meg for å videreføre vår tradisjon med pepperkakehusbygging. I år med hjelp fra Vegard - Eiriks "bror" og bestevenn - og hans kjæreste Therese. En dag fylt av latter og moro, akkurat slik jeg hadde det da Eirik levde. En dag fylt av samtaler om Eirik, utveksling av minner. En dag som varmer et engel-mamma hjerte mer enn noen kan ane...


For en engle-mamma brakte denne dagen med seg så ufattelig mye glede.  Glede over å få beholde kontakten med Eiriks bestevenn og "bror" ikke minst. Den personene som betydde mest av alt for Eirik opp gjennom oppveksten. Som jeg vet sto ved hans side i "tykt og tynt". Den personene som bedre enn noen andre kjente Eirik - på godt og vondt. En sann bestevenn og "bror"...

 
Vi tente to lys i kveld - for håp og glede. For meg også to lys - et til minne om Eirik, et til ære for hans bestevenn og "bror".
 
 
Kjære Vegard.. Kjære Therese... Tusen takk for at dere ville dele denne dagen med meg. Takk for at dere var der sammen med meg, hjalp meg med å videreføre en tradisjon Eirik og jeg hadde sammen. Hjalp meg med å bringe frem alle de gode minnene om ham <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar